utorak, 23. prosinca 2014.

Odnosi li se 70 godina pustoši i na Jeruzalem?

      Pri samom isteku 70 godina, prorok Danijel je izjavio: "Prve godine Darija (539/538 pne), sina Ahasverova, iz roda Medijaca, koji je bio postavljen za kralja nad kraljevstvom kaldejskim, 2 prve godine kraljevanja njegova, ja, Danijel, razumio sam iz knjiga broj godina koje se, prema riječi koju je Jehova uputio proroku Jeremiji, imaju navršiti nad opustošenim Jeruzalemom, naime sedamdeset godina. 


Zapazi da je Danijel rekao da je to razumio "iz knjiga" (Jeremijinih) "prema riječi koje je Jehova uputio Jeremiji". Te Jeremijine riječi, koje je Danijel čitao i na koje ovdje ukazuje, danas nalazimo u 25. poglavlju Jeremije. Tamo Jeremija kaže:
"11 Sva će se zemlja ova pretvoriti u pustoš i grozan prizor postati, i ti će narodi služiti kralju babilonskome sedamdeset godina.”
...18 Jeruzalem i gradove Judine i kraljeve njegove i knezove njegove, da se pretvore u pustoš i da grozan prizor postanu, da se zbog njih zviždi u čudu, da budu prokletstvo, što će uskoro i biti; 
(Jeremija 25:11, 18)
Biblija kaže da se pustoš odnosi
na cijelu zemlju Judinu,
uključujući i Jeruzalem
Dakle, Danijel je čitajući ove Jeremijine riječi, razumio da će se sva ta zemlja  Judina, uključujući i Jeruzalem,i njene kraljeve i prinčeve, pretvoriti u pustoš, koja će trajati 70 godina. To je jednostavno ono što ovdje piše u Bibliji. Tako je Danijel, Bogom nadahnut, razumio Jeremijine riječi.

Međutim, neki tvrde da je samo zemlja Judina sedamdeset godina bila pustoš, ali ne i njen glavni grad, Jeruzalem. Tvrde da se proročanstvo ne odnosi na Jeruzalem, već samo na okolno područje. Na taj način pokušavaju pokriti propust  u svom tumačenju koje, dopušta samo 50 godina pustoši Jeruzalema. 

Je li  to uistinu teorija utemeljena na Bibliji?

Kojim je događajima 70 godina počelo?

U istom Jeremijinom proročanstvu u kojem govori kako Nebukadnezar dolazi opustošiti njegov narod, i gdje piše da će ti narodi služiti kralju babilonskom sedamdeset godina, Jeremija precizno kaže kad, odakle i kojim događajem započinje 70 godina. On kaže: 
29  Jer, evo, na grad koji nosi ime moje počinjem puštati nevolju, a zar ćete vi ostati nekažnjeni?”
Dakle, ne najprije zemlja Judina oko Jeruzalema,  niti bilo koji drugi narod, već je grad Jeruzalem mjesto odakle počinje 70 godina pustoši. Jasno piše - grad koji nosi ime moje, od njega počinjem.
No, je li ovdje riječ tek o jednom ograničenom napadu ili o odvođenju tek nekolicine zarobljenika? Ne, jer je iz daljnjeg opisa ove nevolje savršeno jasno na što se sve odnosila.

32  Ovako kaže Jehova nad vojskama: ‘Evo, nevolja ide od naroda do naroda, oluja velika podignut će se s krajeva zemlje. 33 U taj dan bit će pobijenih od Jehove s jednoga kraja zemlje do drugoga.

Dakle, jasno je da 70 godina pustoši nije značilo tek neko vazalno kraljevanje, nego krvavo razaranje Jeruzalema, od kojega Bog 'počinje puštati tu nevolju'.

Prorok Ezekijel također, u svojoj viziji, potvrđuje da presuda počinje od Jeruzalema:

4    I rekao mu je Jehova: “ Prođi po gradu, po Jeruzalemu, i obilježi znakom čela ljudi koji tuguju i plaču zbog svih gadosti koje se čine usred njega!”
5   A onim drugima je na moje uši rekao: “Prođite za njim po gradu i ubijajte! Neka se ne sažali oko vaše i nemojte se smilovati! 6  Starce, mladiće i djevojke, djecu i žene pobijte da se istrijebe! Ali na kome god bude znak, njemu ne prilazite! Počnite od mojega svetišta!” I počeli su od staraca koji su bili pred domom. (Ezekiel 9:4-6)

  Ne, presuda nije počela od zemlje Judine, a da je Jeruzalem ostao netaknut narednih 20 godina. Proročanstvo ne može biti jasnije - presuda je započela u Jeruzalemu, napadom i ubijanjem njegovih stanovnika.
Proročanstva jasno opisuju da je 70 godina pustoši i služenja počelo uništenjem jednog grada, Jeruzalema.









2 komentara :

  1. Kad će nastavak ove teme?

    OdgovoriIzbriši
  2. Dio po dio dodavat ću kako uspijem... Do tad imaš u vrhu desne strane linkove na koje možeš kliknuti i pročitati nešto više o toj temi.

    pozdrav.

    OdgovoriIzbriši

Svaki komentar koji sadrži vulgarnosti, uvrede po bilo kojoj osnovi, bit će brisan, a autor komentara blokiran .Komentari koji se udaljuju od teme posta, bit će obrisani.Komentari koji sadrže laži i klevete o drugima, neće biti odobreni. Nisu dozvoljeni linkovi na otpadničke forume i stranice. Dobrodošli su komentari kojima se teži civiliziranoj raspravi na temelju Biblije. U tu svrhu dozvoljena su pitanja i mišljenja o bilo kojoj temi.